I AM STRONG ENOUGH

BUT IT DOESN'T MEAN I CAN'T CRY AT ALL

Sunday, August 29, 2010

Slice - Dia bukan gay!!

Desire has no boundary!

it was the first thing comes to my mind when i was finished watching this movie at Dataran Pahlawan with my friends yesterday. cerita ini di adaptasikan dari kisah kehidupan GAY di mana 2 orang kanak2 lelaki yang menjalani kehidupan bersama sewaktu dari kecil lagi.


Paer Slur: si jejaka kacak yang sangat kesian

Si jejaka ini tidak sesekali mengetahui yang sebenarnya rakan baik dia tu sangat menyukainya. asalnya mereka berdua bukanlah mempunyai sifat2 homoseksuality ni, akan tetapi, disebabkan faktor sekeliling yang mempengaruhi dan menyebabkan mereka diugut untuk melakukan hubungan seksual songsang, maka mereka terjebak ke lembah tersebut.

tapi si hero ni tetap straight! dia tak tahu apa2 sehingga ke penghujung cerita.

disebabkan mereka sangat rapat dari kecil, maka perasaan sayang telah menebal dalam diri masing2. oleh kerana itu, si pasangan kepada jejaka kacak ini telah membunuh sesiapa sahaja yang pernah meliwatnya sewaktu dari kecik lagi, termasuklah bapa dia sendiri. aiyoo, kene liwat dengan bapak sendiri. trauma cukop!

dipendekkan cerita, rupa-rupanya2. si pembunuh misteri dalam cerita tersebut adalah ISTERI kepada jejaka kacak tersebut yang juga adalah sahabat baiknya sewaktu dari kecil lagi!

pening tak?

yang sebenarnya, isteri dia adalah seorang lelaki (transvestite) yang melakukan pembedahan wajah hanya kerana terlalu sayang dan ingin bersama lelaki kacak ni.

ending cerita ni agak menyedihkan apabila isteri (yang confuse) ini meminta agar lelaki kacak ini menembaknya kerana tidak mampu lagi menipu si suami dia.

yang seronoknya, termuntah bagai nak rak si jejaka kacak ni bila dapat tahu si isteri dia adalah seorang lelaki. tapi apa pun, dia cantik apa! tak kantoi sikit pun! haha enjoy~




6 comments:

SyaNa_SaN said...

Hye yau..

Nie filem ke vcd??

Ahmad Firdaus @ Yau said...

ni filem la..baru kluar wayang..consider the best tansvertite movie..haha

Shadowthorne @ Ramzu Zahini said...

hok, ye la... aku dah tak layan citer thai selepas dikecewakan oleh cite hantu yg tah hapa2 tah

Ahmad Firdaus @ Yau said...

haha tapi yg ni kene layan..confirm ko x kecewa nanti..ahaha

ziqzulkifli said...

mcm best je...nak kena g tgk ahh..

Ahmad Firdaus @ Yau said...

haha pi tgk cepat ziq. confirm hang nangis dalam wayang..