I AM STRONG ENOUGH

BUT IT DOESN'T MEAN I CAN'T CRY AT ALL

Monday, May 31, 2010

First Day of Each Month...

Being a man is not as easy as life goes on. As it look as a compilation of many things, being a person who has a high responsibility for family, for love one, our self and other people concerned. Have you ever think why you should bear all these responsibilities? A man can be everything, it depends on how you guide yourself. For those people who have the answer might say yes, this is life, we have no choice and we have to go for it. But, how about other people who are perplexing with times, believes and themselves? Have it ever crossed your mind on how much efforts you contribute to others and how much appreciation you earned at the end?


It is not something about being selfish, it’s about self-interest. You might not be selfish as claimed by others, but u turned to be self-interest for your own best and self-actualization. People say, we do something because we look for the benefit, the old folks might say so, teen might say so, but my heart says otherwise. It was a mistake being a man who is good enough because “good enough” will never good enough. I have just finished a distressing reminiscence of mine, even it is not cease yet actually. I have gone through everything which gave me a huge lesson from a tiny mistake.


I still remember my friend’s quote when I met him in UM, he told me that life is unfair because we have no choice. But we still have a choice either to make it worst or better. Yup, it’s mingling in my minds why God testing us for something unbearable? But, it has its own answer for that. I am so tired of this life, tired of being a victim for other’s arrogant, why they always think that they are good enough and always at the right side instead of looking back to themselves? Life is about mirror, whatever you say to others are like you talk to yourself. The good you see in others, is in you too. The fault you see in others, are your fault as well.


Yesterday immediately after I read a Quran to give pleasure to my heart, I suddenly remember for those sins committed as I go through all this life. If we are able to see all those sins, definitely we will never reiterate more. But, this is life, we have been conditioned not to make mistakes, but I have broken the tradition in fulfilling the inner desire. What breed of desire is that? It is all about the needs of having contentment. Does it wrong when I say this is the way of my life? Being a person who are perplexing with the personality, people will strongly oppose the way I live my life, and I am too tired and fed up with people telling me to be someone else but me! You are not going to understand this fucking moron circumstances as you never face it before.


The Quran says,

sesekali tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan oleh Allah bagi kami. Dialah pelindung kami dan hanyalah kepada Allah orang-orang beriman harus bertawakal.

At-Taubah 9: 51.

The Bible says,

be not overcome of evil, but overcome evil with good

Romans, chapter 12 verse 21.


Do we have to revenge for all the ways people hurt our feeling? I would say NO! We made a decision to live on it, and we have to put up with the consequences. But I do believe that revenge is the best meal served cold. Am I right? You make your mind up then. I don’t care for those people who have an opposite opinion as I have mine, because life is all about choices. We do have our own choice either it will be worst or better…


People forgive, but they never forget the way you make them feels,

broken heart cannot be cured by herbs...


video

karena hati ini telah dilukai...

Saturday, May 29, 2010

For my best friend!!!


Hoping that your day will be as special as you are.

Count your life by smiles, not tears.
Count your age by friends, not years.

I'm so glad you were born, because you brighten my life and fill it with joy.

May the years continue to be good to you. Happy Birthday!

You're not getting older, you're getting better.

May this year bring with it all the success and fulfillment your heart desires.


happy birthday Mohamad Firdaus Hamzah!!

Tuesday, May 25, 2010

Semalam.. (hujan turun lagi)

Rasanya dah lama aku x post entry dalam bahasa inggeris, kadang kala bahasa memainkan peranan dalam sesuatu penyampaian. tapi x mengapa lah, asalkan aku dapat muntahkan segala rasa dalam hati, itu sudah cukup dari yang baik.kali ni, aku terpanggil untuk menzahirkan segala rasa yang belum pernah aku luahkan. adakalanya, bibir mampu mengukir senyuman yang paling manis, akan tetapi, hati tak pula begitu, yang terluka terhiris akan tetap berparut.

sejak kebelakangan ni, aku menjadi seorang penipu! ya, penipu terhebat yang mana aku sendiri x pernah jangkakannya. aku menipu orang sekeliling aku! aku menipu diri sendiri juga.

Apakan daya, dibibir hanya senyum gembira, padahal dalam hati, hancur, gundah gulana, terhiris duka. hmm, tu la yang aku maksudkan sebagai penipu. nak buat macam mana, orang sekililing x dapat rasakan bagaimana yang aku lalui sekarang ni. terlalu pedih untuk aku terima, sampaikan tiada ungkapan yang mampu untuk menzahirkan rasa dalam hati ni. mungkin apa yang terjadi ada hikmahnya, itu mungkin.. tapi jika mungkin itu dijadikan alasan, macam mana pula.?

tak mustahil jika sesuatu kejadian itu tiada alasannya. masih aku teringat kata2 dari seseorang yang kini sudah rapat dengan aku...

"yau, teruskan melangkah walau terpaksa di papah"

sampaikan terpaksa dipapah? itulah yang aku alami sebenarnya, sampai kaki sendiri tidak mampu untuk menampung langkah2ku. sampaikan aku terkujur. mungkin ini kerana cinta pandangan pertama yang jatuhnya kedalam mata hati yang terlalu mendalam untuk diselami.




entah kenapa, selepas apa yang berlaku, aku masih sedikit pun tidak dapat melupakan dia, aku masih mencari jawapan mengapa aku terlalu rindukan dia, aku sendiri tidak pasti apa yang aku rasa. mungkin ini kerana terlalu cinta. terpanggil aku untuk kembali mendengar tiap2 bait lirik yang dimainkan oleh Kotak, Masih Cinta

ya, aku masih terlalu cinta pada dia. walaupun aku mengambil tindakan untuk menjauhkan diri darinya kerana itu permintaan dia, dimana keputusan yang dibuat itu untuk kebaikkan masing2. walaupun aku rasa ianya amat perit untuk aku terima.tapi x mengapalah, asalkan dia bahagia, itu sudah cukup bagi aku. aku terlalu rindu dia. sampaikan menggigil aku rasa, lagi2 bila aku xdapat khabar dari dia. rasanya sudah lama dia mendiamkan diri. apa yang aku lakukan hanya membelek semua gambar2 dia setiap hari, sebelum dan selepas bangun dari tidur. gila bukan?

tapi tu la hakikatnya. aku sendiri x dapat elakkan dari berbuat begitu. kadang kala berjurai jugak airmata bila aku dapat merasakan yang aku tak lagi diperlukan dari hidup dia. dicampaknya aku hidup2 ke tengah lautan. tertinggallah aku disitu yang hanya menanti sesuatu yang tidak pasti.

mungkin yang membaca blog aku ni hanyalah 2 orang dari berbillion yang ada di muka bumi ni, tapi aku x kisah.yang penting bukan bertujuan untuk berbangga, akan tetapi sekadar luahan rasa.

ada satu ketika diamana saya merasakan yang hidup ini terlalu indah, cuba anda kembali kepada entry saya yang pertama sekali saya post dalam blog saya ni. masa itulah saya dapat rasakan betapa indah dunia ini. masih lagi saya teringat akan janji2 saya yang saya masih pegang sampai ke hari ini...



hanya kerana janji saya itu, maka sehingga ke hari ini, saya tetapkan pendirian yang saya tidak akan meninggalkan dirinya, walaupun saya bukan lagi sesiapa kepada dia. bodoh sungguh saya kan? tapi apakan daya, orang lain mungkin mampu untuk mengabaikan janji2 mereka, tapi bukan saya! walaupun saya boleh dikatakan hanya bertepuk sebelah tangan, saya x pernah kisah itu semua. apa yang penting bagi saya, janji tetap janji.

rasanya sudah hampir 2 minngu dia menghilangkan diri dari saya, dan dalam 2 minggu itulah saya ternanti2 lagu Seconhand Serenade, Your Call berkumandang dari sony saya tuh. sampaikan saya menjadi orang yang sangat trauma dengan lagu tersebut.jika terdengar di mana2 lagu itu dimainkan, maka hati dan perasaan bertukar menjadi sayu, teramat sedih kerana terlalu rindukan suara dia.

hmm, jangkaan saya untuk mengambil masa empat tahun untuk memulihkan kembali hati saya mungkin tersasar jauh, kerana apabila di nilai semula, tempoh itu mungkin terlalu singkat, maka dalam masa empat tahun itu juga ( mungkin lebih) akan terus merana kerana masih ada rasa yang tertinggal. saya juga terfikir mengapa orang lain begitu mudah untuk kembali kepada keadaan asal dari hati yang luka, tapi bukan saya. seperti yang saya katakan, mungkin kerana ia adalah pengalaman pertama.

saya tahu bagaimana pahit dan sakitnya rasa itu, tetapi saya sendiri tidak pasti kenapa saya memilih untuk sakit. mungkin sakit itu yang mengajar saya untuk merasa bahagia? saya sendiri tidak pasti.

Apalah yang ada pada sang bintang jika bulan bersendirian,
Apalah yang ada pada sang angin kalau yang berhembus hanyalah sang bayu,
Apalah yang ada pada hati kalau jiwa tak disisi,

Biarlah jejak walau terawang,
Biarlah hadir walau sirna,
Biarlah wujud walau terkujur



itulah kata2 yang membuatkan saya kuat setiap hari,
mungkin benar bahawa jejakmu akan terhapus oleh sang hujan, tapi mengapa kemarau masih berpanjangan sehingga ia tidak mampu untuk pergi walau sesaat masa berlalu.


kerana aku masih cinta, maka aku merasa derita...



Kadang-kadang aku rasa hari aku penuh nikmat.
Kadang-kadang aku rasa aku terlalu penuh dosa.

Kadang-kadang aku rasa aku kuat.
Kadang-kadang aku rasa aku sangat tak ada daya.

Kadang-kadang aku rasa aku bijak.
Kadang-kadang aku rasa aku paling bodoh.

Kadang-kadang aku mohon untuk tamatkan hidup lekas.
Kadang-kadang aku mohon untuk panjangkan umur.

Kadang-kadang aku senyum gelak ketawa.
Kadang-kadang aku nangis meleleh air mata.

Kadang-kadang aku rasa aku ada semua.
Kadang-kadang aku rasa aku kosong.

Ku mengerti perpisahan ini
Bukan kerana kau membenci
Tapi kasih yang pernah kuberi
Tiada lagi bersama

Seringkala aku terlihatkan mu
Impian nan indah
Bersulam bahagia

Ku harungi hari demi hari
Bersama wajah tak mungkin akan kembali
Tapi hati masih tak terima
Ditinggalkan sengsara


Keraguan ini bukanlah padamu
Perasaan hati masih rindu
Kekalutan ini hanyalah untukku
Tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilangan
Kehilanganmu

Kasih tercari-cari

Keraguan ini bukanlah padamu
Masih tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilanganmu

Friday, May 21, 2010

A Song From Heart...

Can't live = Ken Lee by Valentina Hassan

have a look at this video...
see how young lady struggling herself to dedicate the song..

p/s: there will always a room for improvement..

video

Monday, May 17, 2010

Alkisahnya Pantun Dahulu...

Anak buaya terenang-renang
Anak kunci dalam perahu
Hanya saya terkenang-kenang
Orang benci saya tak tahu

No

Rimba pandan di dalam hutan,
Rimba jati cendana kemiri.
Luka badan dapat ditahan,
Luka dihati merana sendiri.

No

Rimba pandan di dalam hutan,
Bunga Melati di dekat jati.
Luka badan dapat ditahan,
Luka dihati dibawa mati.

No

Banyaklah orang menanam pulut
Saya seorang menanam padi

Banyaklah orang karam di laut

Saya seorang karam di hati


No

Anak punai anak merbah

Hinggap ditonggak mencari sarang

Anak sungai lagikan berubah

Inikan pula hati orang

Tuesday, May 11, 2010

kata dari hatimu...

Apakah kata-katamu..
kiranya aku meminta kau tidak pergi,
Untuk melupakan semua,
melupakan segalanya dan memulakan kisah kita,

Adakah kau akan menyambut tanganku dan tidak melepaskan ku pergi?
Masihkah ada ruang dihatimu untukku?

Dan bintang tidak kelihatan di langit malam,
Mengapakah ucapan perkenalan terasa seperti ucapan perpisahan,
Mengapa pertemuan kita diakhiri dengan perpisahan yang kau pinta,
Memori ini tidak boleh diganti,

Ku rasa kehilangan semua sejak ketiadaanmu,
Meninggalkan kisah indah ku bersamamu,
Ku harap kau tahu,
Tidak mudah untukku diwaktu ini,

Tidak ku sangka aku yang mengucapkan kata ini...

tolonglah...tolong jangan tinggalkan hati ini bersendiri tanpa dirimu...

Tuesday, May 4, 2010

November Rain by Gun N Roses

okay people, just turn off the song at the right side of my page.

please yourself before you read the lyric of this song.

sometime, we could find a historical memory either sweet or bad one when we listen to any song,
that's what we call "De Javu."

now i found mine. this song makes my emotion become fluctuate. i don't have any reason for this.

this song is about the innocent person who looking for a true love.. (maybe)

but it makes me hypnotized sometimes.. eheh..

-------------------------------------------

When I look into your eyes
I can see a love restrained
But darlin' when I hold you
Don't you know I feel the same
'Cause nothin' lasts forever
And we both know hearts can change
And it's hard to hold a candle
In the cold November rain
We've been through this such a long long time


Just tryin' to kill the pain
But lovers always come and lovers always go
An no one's really sure who's lettin' go today
Walking away
If we could take the time to lay it on the line
I could rest my head
Just knowin' that you were mine
All mine


So if you want to love me
then darlin' don't refrain
Or I'll just end up walkin'
In the cold November rain

Do you need some time...on your own
Do you need some time...all alone
Everybody needs some time...on their own
Don't you know you need some time...all alone
I know it's hard to keep an open heart
When even friends seem out to harm you
But if you could heal a broken heart
Wouldn't time be out to charm you

Sometimes I need some time...on my
own Sometimes I need some time...all alone
Everybody needs some time...on their own
Don't you know you need some time...all alone

And when your fears subside
And shadows still remain, ohhh yeahhh
I know that you can love me
When there's no one left to blame
So never mind the darkness
We still can find a way
'Cause nothin' lasts forever
Even cold November rain


Don't ya think that you need somebody
Don't ya think that you need someone
Everybody needs somebody
You're not the only one
You're not the only one

Monday, May 3, 2010

hush~


-------------------------------------------------

For all things that happened,

I’ve felt like been pushed away,

By only a single mistake,

By only a single click.

-------------------------------------------------

For all things that happened,

I’ve been waiting,

For u to talk to me,

Like u talk to others.

-------------------------------------------------

For all things that happened,

Do u really wanna do this?

Do u really wanna push me away?

Do u really really want this?

-------------------------------------------------

For all things that happened,

I didn’t mean to and God knows,

I’ve lost a word and what left to say is,

I’m so sorry to make u feel uncomfortable,


I'll wait...