I AM STRONG ENOUGH

BUT IT DOESN'T MEAN I CAN'T CRY AT ALL

Monday, May 17, 2010

Alkisahnya Pantun Dahulu...

Anak buaya terenang-renang
Anak kunci dalam perahu
Hanya saya terkenang-kenang
Orang benci saya tak tahu

No

Rimba pandan di dalam hutan,
Rimba jati cendana kemiri.
Luka badan dapat ditahan,
Luka dihati merana sendiri.

No

Rimba pandan di dalam hutan,
Bunga Melati di dekat jati.
Luka badan dapat ditahan,
Luka dihati dibawa mati.

No

Banyaklah orang menanam pulut
Saya seorang menanam padi

Banyaklah orang karam di laut

Saya seorang karam di hati


No

Anak punai anak merbah

Hinggap ditonggak mencari sarang

Anak sungai lagikan berubah

Inikan pula hati orang

6 comments:

pak9 said...

perghhh berpantun2... oit. bila nk lepak??

Ahmad Firdaus @ Yau said...

haha...

udah la...aku sudah kembali ke bumi melaka...nak lepak tunggu hang dah kaya, baru sonok pau hang...

aku ada intersesi ni, tgh bulan 6 baru cuti...

Shadowthorne @ Ramzu Zahini said...

Takde pantun gembira ke? :(

Ahmad Firdaus @ Yau said...

panton gembira ada, bersepah..

tapi xkene plak ngan jiwa wat masa ni..

tunggu episode akan datang eh..aha

LadyEffa said...

Yau..aku sokong kau..kdg2 duka di hati bley di gmbarkan mlalui pantun. hahaha..tp ko cut n paste dr mne nie?

Ahmad Firdaus @ Yau said...

effa...

hehe duka hati x sape yang tau..
senyuman dibibir, hati terguris..

haha ni bukan cut n paste la...

orang bagi..aku post je kat sini..ahah