I AM STRONG ENOUGH

BUT IT DOESN'T MEAN I CAN'T CRY AT ALL

Sunday, August 8, 2010

Petak Biruku Bersayap Di Awan Lalu





Renungan pada sepasang sayap merpati

Aku mengharapkan pawana membawa aku mendekati

Beterbangan mendekati merpati itu

Yang putih bersih umpama cintamu

Pernah kau jinak mendekati jemariku

Aku rindu pada mesramu



Kau umpama merpati putih itu

Menarik perhatian..

Menyentuh hatiku yang mengagumimu

Seringkali datang dalam kaca fikiran

Menghiasi nyata dan mimpiku..

Ku gembira dengan kicauan gembiramu



Namun masa seakan mencemburui kita

Kau..si merpatiku..kian jauh

Jauh berterbangan..menyentuh emosiku

Jauh beribu batu..aku masih rindu

Kukirim kasih melalui bayu..

Tidak kupasti akan kau sahut dan tahu



Andai ku tidak punya belas

Maka kau kutempatkan dalam sangkar cinta

Supaya tidak dapat kau lari

Namun kerana kau kukasihi

Sayapmu kubiar membawa kau pergi



Sendu & rinduku ini umpama hujan

Kelak kau terbang lalu gugur rintiknya padamu

Itulah aku yang merindui & mengingatimu..

Seakan mengharap engkau kembali

Tetapi tidak mampu berbuat apa melihat kau pergi...



.:kar:.




No comments: