I AM STRONG ENOUGH

BUT IT DOESN'T MEAN I CAN'T CRY AT ALL

Tuesday, September 7, 2010

bila tintong ( tajuk yang sesuai buat title lagu baru)

macam2 orang yang aku jumpa sejak kebelakangan ni. sengaja cari pasal. haha entah la. makin berkepak aku, makin teruja melihat dunia yang penuh dengan tipu daya manusia yang kadang kala boleh di consider sebagai manusia yang tak ada hati perut. kalau ada pon, pastinya hati dan perut yang macam bangkai. haha, sorry, harsh words seems expressing the tune of emotions here. ok abaikan sahaja yang baik2. nak bercakap yang buruk2 untuk seketika.

yang pertamanya, manusia yang suka sangat bermegah. entah apa yang dia nak megahkan tak taulah. tapi macam haprak je. asyik nak angkat diri sendiri yang dialah manusia yang paling hebat di muka bumi, padahal kat mulut je pandai bercakap. bila buat keje macam hampas. like the old folks say: "talk to walk"..for this kind of people, i will naturally put some hints just to show how i hate him/her. x rugi pon kalau kita xde kawan yang macam ni.

yang keduanya manusia yang terlalu hipokrit dan terlalu ego. yang kononnya dia adalah intan berlian yang begitu mahal harganya, tapi apakan daya, kalau jual kat kedai besi karat pon x laku. for this type of people, it is better to talk to ass rather than wasting your time just to have a leisure moment with this stinky beans!

yang ketiganya manusia yang muka macam lipas kudung, nak kata lidah bercabang ye jugak, nak kata muka tembok pon ye jugak. kira macam perfect package la. biawak macam ni memang bahaya. depan cakap macam nak terangkat bagai, tapi kalau kat belakang, hah ambik kau, sumpah seranah. huh bahaya orang macam ni. silap hari bulan kita boleh kene tanam hidup2 instead of back-stab others intentionally.

yang keempat pulak manusia yang tak sedar diri. yang ni paling aku geram. dah la tak abeh2 nak menyusahkan orang lain, lepas tu macam tak sedar diri pulak tuh. kau ingat kau tu superman? leh buat semua perkara.? cube guna otak sikit. ni tak, ade otak letak kat tumit. patot la sengal selalu. dah aku tolong macam2, then still nak mengada2 mintak itu ini. bila buat tak tau, tarik muka ngan aku. ouhh sungguh hina perangai yang sedemikian.

ok yang ni yang baik2 pulak. orang yang aku boleh katakan dia baik apabila dia sangat memahami kita walaupun dia tak mampu nak bagi apa2 yang berharga. cukuplah dengan sedikit perhatian walaupun kau sudah ada yang punya. kerana itu sahaja sudah cukup baik untuk kita merasa disayangi. hah aku sayang ko! sape? ko tau lah siapa diri kau.

yang keduanya, si mantan. ok yang ni xnak cakap apa2.. dia sudah bahagia~ aku rindu dia, oh tidak..aku cinta dia, mana mungkin dia rasa sebegitu, sangat nak melihat mukanya, sudah pasti dia tidak mahu bertemu! sudah ada yang punya. aku sedih sedikit cemburu. kau masih dalam ingatan..ok abaikan...

yang ketiganya, manusia yang selalu ingatkan aku tentang erti menjadi kuat. kuat macam mana tah? minum super power selalu? tongkat ali? uhh tidak sama sekali, kata2 dia yang sangat tajam dari segala ayat. buatkan aku rasa kuat. contoh yang baik disini, "hang jangan nangis2 kerap" hati kene kering der", "hang jangan dok cintan2 lagi, merana tak sudah hang ni, aku pulak yang terseksa sebab x larat nak layan hang". entah, dia sangat bagus memberi nasihat!

yang keempatnya, manusia yang sangat rapat walaupun bukan dikalangan ahli keluarga. sape lagi kalau bukan sahabat baik. dekat 5 tahun dah berkawan ni. luar dalam dah tau. ahakz, bahaya ni. tidak boleh elaborate banyak2. sume rahsia pecah nanti.

sudah habis update rasanya...

kejap2, ade lagi sikit. saya telah berjaya membuat kek batik untuk raya nanti. rasa yang sangat sedap! first time buat ni. penuh dengan cekelat. pasti dia suka(kalau macam dulu la) haha berangan lagi aku.

kebelakangan ni banyak pulak nombor2 yang tidak berapa kenal ajak date. entah siapalah mereka tu. gila ke ape x pasal2 nak ajak date. huh xmasok akal.

yang sebenarnya, waktu bila saya akan menggunakan ayat2 yang sedap untuk entry terbaru adalah apabila hati sayu. dan masa itulah ayat yang sedikit sorpan akan digunakan, but the rest, macam haprak (ni yang BEL lecturer slalu kate la)...haha


ok sikit lagi. dah bosan tahap gaban dok kat kl ni. serabot je dengan life yang terlalu entah apa2. kalau kat melaka, waktu cam gini mengadap buku sahaja. nak ajak keluar, semuanya menyibukkan diri. bosan!

dah hilang idea nak type apa. sebab kepala dah diserabotkan dengan lagu yang sedikit menyakitkan hati. mari layan

engkau tetap pergi, pergi meninggalkan daku sendiri..lalala




lagu yang tu mungkin tak berapa kene sangat dengan situasi...cube yang ini pulak...


i just want to close, where you can stay forever...lalalala




dah terlalu banyak merapu.. entry yang paling weird rasanya.
lantaklah, orang tak bace pon ape aku kisah..

rindu untuk berjalan diwaktu malam yang hujan, dan orang tersayang kat sebelah. dapat cium sebijik.

oh tidak, berangan lagi.

sudah yau.

nanti update lagi.

kau! aku rindu!

mesti ko sengih sinis bila tau aku rindu kau!

terima kasih.

No comments: