I AM STRONG ENOUGH

BUT IT DOESN'T MEAN I CAN'T CRY AT ALL

Wednesday, February 24, 2010

Cinta Terasa Ada

What a tired day!!

bangun pagi tadi tergerak hati taknak pegi kelas, then sambung tido sampai pukul 10 am.
siap2 nak pegi klas Ethics, my favorite subject pukul 10 setengah. before kuar umah sempat tengok gambar dia kejap. tenung dalam seminit dua, terus je bersemangat. I never skip this class.! even came late till the lecturer already in the class, then masuk kelas wat muka innocent cam orang x bersalah. tak sempat nak letak bag, dak2 ni soh present sebab dorang x tau sangat pasal theory tu. sangat complicated nak paham..huh dah la x prepare pape. just my luck, nasib la dah bace pasal that theory before this, so i just came up with my own idea.

abeh da present sampai semput aku sekejap nak kene argue ngan budak2 ni.

switch off the MP3, then Aiman told me kelas pagi tadi batal. Cik Yatt busy.
huh Alhamdulillah. tak sia2 aku tido lebih mase tadi. lepas je kelas Ethic, hati ni tetiba rasa sebak di tambah dengan rasa pilu. Aku pun tak tau nape, huh bermain dengan perasaan lagi kali ni. tapi takpe, aku dah berjaya kawal sampailah aku baca blog seseorang. lepas bukak je blog dia, nampak ada entry terbaru. I'm so eager to read the post sampai terpaksa skip kelas Local Government DR. Hardev Khaur. dah setel bace, pahamkan ape yang dia nak sampaikan, now hati dah kembali tenang, rasa lapang sangat, rasa macam baru je lepas jumpe dia depan mata.

tak kisah la skip kelas sekalipun, dapat tenangkan hati. lagipon memang kene skip sebab tomorrow i have an individual presentation for Organization Behavior subject. I really need time and space to prepare the slides and other resources.

tadi pegi singgah kat tempat makan MARA, ambik nasi punyelah banyak, at last makan suku je. then suruh Kak Ayu bungkuskan sirap. seminggu ni asenye dah lebih 10 bungkus sirap aku minum. ahh semakin busy, lari pegi jumpa Cik Yatt kejap nak tanya pasal presentation tuh, then i saw 3 students queuing and waiting for her.huh pasrah je la aku. dari berdiri sampailah bersila kat koridor tuh. siap ade budak bagi 10sen lagi.hampeh!!


tapi xpe la tunggu lame, baru je masok bilik Cik Yatt, she congratulates me for the quiz taken before this. I got 19 over 20. pandai jugak aku. aha, dah penat sangat, try pi cari air, Kak ayu kata Sirap dah abeh. aku kembali kecewa. then naik library tingkat 12. terjumpe Makcik Cleaner kat tangga, die tegur aku...

nak, nape kamu macam penat sangat? macam orang tak makan je ni?

aku jawab: serabut sikit la mkcik, banyak keje nak kene buat

die tarik tangan aku, dan berkata:

nak, ambik bantal ni, makcik beli tadi. buat kenangan makcik kat anak.

aku plak, bapak terharu, makcik tu nak pegi mane arr??

lepas tu dah turun tangga, rasa malu plak nak bawak bantal tuh sebab ade gambar Teddy Bear, of course all the girls around laughing at me. huh peduli dah aku?

********************************************************************

dari pagi tadi nak anta message kat Someone, but i reluctant to do so. don't know why, rasa macam ganggu dia plak. kang aku message tah dia balas ke tidak.kalau balas pun maybe sekali dua. die sibuk ngan hal dia, kawan2 dia lagi. aku paham sangat keadaan dia, so aku xnak kaco dia. I just wanna tell dia that i really miss and love dia. tapi takut tak terbalas plak sayang aku ni. sebab dia cam x percaya je perkataan sayang kat dia. past experience katenya. so biar aku simpan je jauh dalam hati. cuma beri dia masa untuk benar2 pahami setiap inci kasih sayang yang ada dalam hati ini...

aku cuma tak tau bagaimana nak yakinkan die yang aku sangatlah sayang kat dia, aku harap die pon camtu la...semoga dia pun sentiasa sayang kat aku selalu...

dari pagi tadi before pegi kelas, aku asep dengar lagu Ahli Fiqir ni, tajuknye Derita Merindu. aha bukan kerana JK ok, tapi tetiba cam rasa tercabar ngan kata2 dia dalam lirik tuh...

Dan aku cuba sedaya upaya Telah ku usaha dengan SEPENUH JIWA Bagaimana hendak ku lupa BAYANGAN WAJAHMU selalu di depan mata HARUM BAUMU masih dapat ku hidu Bagaimana ingin aku membencimu Jikalau setiap hari MERINDU Sekiranya derita merinduimu Itu sebenarnya BAHAGIA Aku pilih derita...

haha, secara jujur dari hati, aku tak pernah rasa derita pon, SUMPAH TAK PERNAH!!! semakin hari semakin sayang ada la. walaupun dia "mungkin" tak percaya apabila aku katakan yang aku sayang padanya. tapi xpela, biar aku je yang pendam segala perasaan itu.

dan buat masa sekarang ni, sehingga aku menaip ke ayat INI..., aku asep terpikir pasal dia. tah ape la die buat skang ni, dah makan ke tidak. malas plak nak tanya, kang dia kata aku ni kuat bebel, so biarkan aje. skang ni konsep saya, "menurut perintah", pe yang die x suka, memang aku lansung x buat dah. INSAF tahap dewa. sebab aku taknak dan sesekali takkan sakiti hatinya lagi...semoga aku sentiasa bersamanya selamanya

sekian, ringkasan hati seorang Firdaus...


4 comments:

fendi said...

wah wahai sahabat hebatnyer kuasa cinta ang lalaa........teharu ak tgk ang penant sampai ada makcik bagi bantai ....apa apa pown ak doakan yang terbaek untu ang tau
p/s: binalah masjid jangan lah bina geraja (fahamkan maksud yg tersirat neh)

Ahmad Firdaus @ Yau said...

ahaha fendi, mane la hebatnya aku pon tak pasti..xde experience la..makcik tu ade bende tersirat asenye..

celah mane la nak bina gereja, kang xpasal2 neraka paling bawah aku dapat..ahaaha

bella berry' said...

yau yau.ko cite psal sape ye.?aku pending weh.dija gak ke.?

Ahmad Firdaus @ Yau said...

bell...aha bukan la..dija kekasih part time..ni yang full time lain sikit...ahah