I AM STRONG ENOUGH

BUT IT DOESN'T MEAN I CAN'T CRY AT ALL

Wednesday, December 29, 2010

Aku Pun Tak Menahu...

so much things happened lately and cause me some anxious feelings. tired! yes i am. bored? a bit. why all these things occurred at the time i feel like this world pointing up the hatred feelings at me? did i have let people down by my actions? i don't think so. everyone have their own way in managing themselves and they probably know what is the best for themselves. i am so tired of advising others as i need it the most for myself. this feels like longer period that we have parted. parted of what? the trust among us as friends, related and perhaps as lover. maybe.

yesterday i got a call from my best friend, a really close friend. he asked me, am i still in the same fettle? at first i answered him in a ruse way. i have to! no one could understands the feeling inside. but later he found that i am cheated over him and i became speechless for a moment. why should i pretending to myself like i am a guy who are free from any inner painful? if you were in my shoe, do you have to figure out everything just like you are attention seekers among others? do you have the answer? so do i? i don't know why it is hard for me to move on from that evil history of mine? why? why? and why?

hopeless heart. yes i am. keep waiting for uncertain things and nothing change at the end. i have prayed from day to day which i put so much hopes that God will assist me in seizing the day which i use to be happy. yes i know God is listening to me. i want back my self-confident so bad!
i am still finding the way on how i could be someone like years before, someone who are bold! motivated! and always inspires himself and people surrounding him! and i hope such of regret feeling do not keep haunting me till the end as i have neglected myself by loving incorrect people for incorrect way.

entahlah, kadang2 nak menangis pun macam tak ada gunanya. kalau nak dikirakan air mata yang gugur saban hari, dah berbaldi2 rasanya. tapi masih tiada apa2 yang merubah kehendak hati. kenapa lah hati berat sangat nak bergerak untuk sesuatu yang baru? tak cukup lagi ke apa yang ada selama ni? nak yang macam mana lagi? yang terlalu perfect? nak yang hebat belaka? cermin diri dulu boleh tak?

yang aku harapkan untuk tahun yang baru, aku mampu untuk bungkuskan segala kisah silam, segala yang berlaku 2010 samaada pahit atau manis, dan campakkan saja ke lombong. aku cuba berjanji dengan diri sendiri yang aku tak akan sesekali titiskan air mata pabila bermula tahun yang baru. aku harap dengan azam itu, aku menjadi semakin kuat. lepas ni kalau dok merindu ka, terkenang ka, buat2 tak tau je lah.

terlalu banyak yang berlaku dalam 2010, yes! so much ups and down. bagaikan sekelip mata semuanya berlaku. macam dalam mimpi! bila aku baca balik setiap entry dalam blog ni, banyaknya yang pahit dari yang manis. kenapa ya? kerana diri sendiri tak pandai nak menghargai setiap masa yang ada. mensia2kan masa menangisi setiap perbuatan yang sedikit kejam dari orang yang aku sayang. kalau dikira balik selama 22 tahun hidup dimuka bumi tuhan ni, aku cuma terkilan dengan apa yang telah berlaku pada tahun ini. cukup terkilan. sampaikan aku jatuh, jatuh dan terus jatuh sampaikan terpaksa meneruskan perjalanan dengan hanya terpkasa dipapah. dan aku bangun semula. perit. memang perit. dalam bercinta ni, orang yang ditinggalkan lebih perit berbeda dari yang meninggalkan. aku dah lalui semua tu. cuma masanya belum tiba untuk sembuh seperti sediakala. hati yang tercalar dan terguris ni masih merah menyala. hampir lapan bulan semuanya berlalu. aku masih begitu...

sampai ke hari ni, masih lagi terbawa2 sampai ke dalam mimpi dengan setiap apa yang berlaku. bila rasa rindu mula menjelma, yang aku lakukan hanyalah duduk diam bersahaja ataupun hanya dengan kurungkan diri dalam bilik supaya tak ada siapa yang tahu apa yang aku rasa. i feel like i am still in the same fashion, but i really hope one day i could find the new match and its brighten my day. i really hope it will happen very soon.

sepi, kosong. tu je la yang aku rasa selama ni, walaupun ramai yang cuba mendekati dan memberikan aku rasa seperti yang dulu. tapi seakan aku dah tak mampu untuk terima. yang aku harapkan hanyalah tuhan kembalikan semangat pada diri ini, yang dah semakin lemah dan tak berdaya untuk mempercayai sesiapa mahupun diri sendiri. saban hari, aku merasa semakin kuat sedikit demi sedikit, cuma bila terkenang buat aku menjadi sedikit lemah.

setapak demi setapak aku cuba mengorak langkah walaupun masih dalam keadaan yang tidak berdaya, namun aku gagahi juga. cuma aku harapkan angin itu kembali meniupkan semangat supaya aku tidak lagi gugur pabila hujan mula turun...

ku bawa harapan, ku pendam rahsia...







second last day of 2010
4.42am
Yau

No comments: