I AM STRONG ENOUGH

BUT IT DOESN'T MEAN I CAN'T CRY AT ALL

Thursday, April 8, 2010

Sudah...

Sudah...

Sudah kupintalkan buih-buih menjadi tali mengikatmu
Sudah kuanyamkan gelombang menjadi ranjang tidurmu
Sudah kutenunkan bayu gunung menjadi pakaian malammu
Sudah kupetikkan bintang timur menjadi kerongsang di dadamu

Sudah...

Sudah kujolokkan bulan gerhana menjadi lampu menyuluh rindu
Sudah kupecahkan tembok mentari menjadi alas simpuhmu
Sudah kupanggilkan cenderawasih menjadi beradu dikhayalanmu
Sudah ikalkan angin malam menjadi rangkulanmu

dan Sudah...

Sudah kutadahkan gerimis senja menjadi persiramanmu
Sudah kurebahkan dinding cakera jadi penghubung dunia mahumu
Sudah kucabutkan hatiku menjadi pelukkan seluruh penghidupanmu

Sudah aku lakukan semuanya
Untuk sampai kau tahu
Tingginya kasih aku bina
Sudah tercakar langit

Tapi aku sudah tak daya
Lakukan semua yang lebih dari apa yang sudah
Sampai sudahnya; kau pun pergi..

13 comments:

bellaberry said...

she's what.?melampaunyer. :(

Ahmad Firdaus @ Yau said...

nope...she's a very nice person i ever seen...

Shadowthorne @ Ramzu Zahini said...

Main buih, ranjang.... ceh, sungguh lucah awalan puisi mu ini :)

Kah kah kah!

Anonymous said...

saya dapat raaskan betapa siksanya yang kamu lalui..

memang pahit...

ada kala rasa macam nak bunuh diri..

kamu kene banyakkan bersabar...

kalau kamu sayangkan dia,

biarkan dia buat begitu kepada kamu...

sebab dia ternyata sayang kamu juga...

dia nak lihat sejauh mana kamu dapat menerima baik dan buruknya...

doakan dia yang terbaik...

anyway, congratz! sebab u are the true lover...

susah nak cari orang macam kamu...

Ahmad Firdaus @ Yau said...

ramzu: emm ntah la....

anonymous: am i a true lover? kesian, hmm.. ntah la, saya doakan yang terbaik je.. tu je yang mampu..

Anonymous said...

wat else people want in love?

does being loyal and faithful is not enough?

Ahmad Firdaus @ Yau said...

anonymous: am not really sure. for me, it is more than that.

love is something undefined.

u may say u love someone, but, it is questionable when others don't believe it.

for me, i DO BELIEVE IN IT...

What is life without love?

hm....

Anonymous said...

orang xnak ko sudah...meh becinta ngan aku..conpem ko disayangi selamanya..aku buat ko bahagia selalu..

::true lover::

Ahmad Firdaus @ Yau said...

ahaha xpe la...tima kasih banyak2 atas tawaran anda tu...

saya tunggu yang satu ja....

:-)

Shadowthorne @ Ramzu Zahini said...

....sapa lak Anonymous ni? Bagi je la nama kalu betul2 jujur. Hurm...

Ahmad Firdaus @ Yau said...

ramzu: ada ke orang yang jujur???


cakap kat mulut bleyh la..
mula2 je kata camtu...
then dah dapat pe nak, mulalah berubah ati...

orang len plak yang kecewa merana tersiksa...huh

Anonymous said...

yau, u are a good guy!!

u deserve to get someone better..!!

trust me...

:: shahrir::

Ahmad Firdaus @ Yau said...

people will not hurt me if i am a good guy...

to sum up, I'M NOT A GOOD GUY! DAT'S THE REASON PEOPLE HURT ME..

am i ryte shahrir???