I AM STRONG ENOUGH

BUT IT DOESN'T MEAN I CAN'T CRY AT ALL

Tuesday, April 6, 2010

Batas asaku...

terlalu banyak yang aku fikirkan sehingga satu tahap aku tidak mampu untuk ungkapkannya dalam kata2. semuanya tentang ranjau suatu kehidupan anugerah ilahi. sehingga ke saat ini, aku masih mencari dimana letaknya pendirian yang pernah aku sematkan dalam hati.

as time goes by, it doesn't give me a good sign of a good life. mungkin kerana akan tiba satu saat dimana aku tidak lagi mengenali diri sendiri dan akhirnya aku menyusahkan orang sekeliling dan membebani mereka dengan perihal hidup aku yang terlalu rumit untuk difahami.

setiap kali aku bermuhasabah diri, aku menjadi sebak dan kadang kala terfikir mengapa aku perlu menyusahkan mereka memikirkan tentang aku yang hanya tiada apa untuk disesalkan mahupun dibanggakan. aku yang hanya sekadar angin yang berlalu pergi, yang tiada nilainya pada mereka. kadangkala, fikiran menguasai diri dan membuatkan aku seringkali terjatuh dari batas asaku.

memikirkan tentang kehidupan aku ni, membuatkan aku kadang kala menyalahkan takdir sendiri. betapa kejam diri ini kepada sang pencipta. bukan aku tidak bersyukur, akan tetapi, kadang kala aku terfikir yang sampai mana aku harus berdiri. bukankah akan suatu hari nanti aku tetap akan terjatuh dengan langkah sendiri.

I'm not saying that i am hopeless person. nope! but, as what people look at me, i am such nothing. why i have to go through this life without knowing the right meaning of everything. sometime, i gonna cry but i can't.

sometimes, i am so jealous look at other people who live peacefully, happy all the time. but not for me. i know am not a good person, not a good son for my parent, not a good company for my friends, and absolutely not a good human being for everyone concerned.

i dunno, i think its better to kill myself with this anxiety. or at least i should be given not to be here, in this world...

aku selalu melihat diri aku dalam suatu tempat yang terlalu gelap, apa yang ada hanyalah satu lubang cahaya yang terlalu kecil. pabila aku cuba untuk mendekatinya, semakin ia hilang dari pandangan. dan akhirnya aku masih disitu.

i still remember those quote of mine that i created when i was in diploma,

"the most terrible poverty is being lonely and unloved"

ianya tentang sebuah perjalanan hidup aku sepanjang langkah yang telah aku lalui. ianya berkisah tentang isu kekeluargaan, love, friends and most important is being possessed by others.


dan hanya ada satu perkara yang mampu membuatkan aku merasa bahagia setiap hari2 yang aku lalui..

iaitu, kehadirannya...yang terlalu bermakna...






8 comments:

Unknown said...

aiye..... drama emo lagi....

You are still young. You have a long road in front of you, albeit winding and maybe difficult. But that does not mean you should mope around and feel sorry about yourself.

I am a negative person, a lot of people say so. But I try not to make the negativity harms my effort to enjoy life. Gosh sometimes I feel so stupid when I made a mistake, but that is life.

And what is this talk about you having no use to anyone and being lonely? You still have your friends and family. Do not disappoint them.

And then go and eat a lot more! :)

Ahmad Firdaus @ Yau said...

sorry to say that this is not a drama emo..

but, this is what i feel of being myself.

im not moping, its all about the way i expressing my feelings. sometimes, its difficult to express in words, because feeling is not the same as our actions.

people might pretending, but not me. i know i am not a good person, but i try to...

anyway, regret comes after something took place on it. may this thing give me a good lesson. InsyaAllah...

Unknown said...

kan,,kadang kala kita tak perasan, apa yang kita da dapat da cukup.tapi still xpuas ati,,then,,,
kita jeles kat org,,org lak jeles kat kita,,,haha,,,

FARhan_NAndOS_ChiLL said...

sabar yer!!!

FARhan_NAndOS_ChiLL said...

sabar ye yau yee

FARhan_NAndOS_ChiLL said...

sabar ye yau yee!!!!

FARhan_NAndOS_ChiLL said...

sabar ye yau yee!!!

Ahmad Firdaus @ Yau said...

ye paan..sedaya upaya sedang tabahkan diri dengan apa yang berlaku..sesungguhnya ia adalah ketentuan ilahi..

siapa yang mampu harungi tanpa hati yang cekal, cuma ketabahan dalam diri yang membuatkan saya terus berdiri..