I AM STRONG ENOUGH

BUT IT DOESN'T MEAN I CAN'T CRY AT ALL

Friday, October 29, 2010

sesuatu yang sukar untuk ditempuh adalah memendam rindu

There is a subtle denger that leads people away from religion, prevents them from submitting to God as their Lord, and ultimately, brings numerous other forms of trouble and distress upon them. This danger is romanticism, which leads people to live, not according to their reason, but according to their desires, hatreds, their susceptibility to temptations and their whims. (Yahya , Harun (2002). Romanticism: A weapon of Satan

ada sebuah kata mutiara dari seorang pujangga ternama, 'kesedihan yang paling utama adalah ketika kita tidak mengungkapkan perasaan kita kepada orang yang kita cintai sampai kita mati.

mungkin hanya kerana perasaan yang terlalu mendalam membuatkan kita lupa pada hakikat yang kita tidak mampu untuk memiliki hati seseorang walau sesaat. mungkin kita boleh katakan bahawa suatu masa dahulu kita memiliki hatinya dengan sepenuh rasa cinta, begitu juga si dia. tapi apakan daya. kalau orang dah tolak kita dari sisi hidupnya, apa yang mampu kita lakukan hanyalah berundur dan terus melangkah pergi.

tidak ada apa2 penyesalan yang kita rasakan kerana segala keputusan kita yang lakukan adalah dari hati sendiri. memang perit apabila kita terpaksa meninggalkan mereka yang kita sayang. seperti yang ramai orang katakan, jika kita sayang atau cinta, kita lepaskan sajalah. kalu dia kembali, maka dia kita yang punya. tapi....

bagi saya, kalau dah lepas, lepas sahaja. x perlu di tarik kembali. kerana, yang kedua kalinya tidak akan sama seperti yang mula. buat apalah nak menaruh harapan kepada yang tidak pasti. bukankah kita masih punyai banyak pilihan? maka, jadikan pilihan itu yang terbaik. mungkin orang diluar sana hanya memilih yang terlalu sempurna sehinggakan terlepas yang kurang dari apa adanya.

kalaulah diberi pilhan, saya akan memilih yang tidak. maknanya? tidak untuk berkata pada yang nyata. ya lah, buat apa berpihak kepada yang bukan milik kita berbanding yang sudah ditetapkan oleh yang di atas sana.

pening? dengan kata mudahnya, hanya letakkan saja ia pada takdir. habes cerita.

ya, memang perit memendam rindu. saya juga merasakannya sehingga ke saat ini. sangat siksa. nak dinangiskan takda erti. pasrah aku terima. bahagia pasti akan menyusur hiba.


::entry ini untuk seseorang yang request melalui email. nama tak pasti siapakah dia::

No comments: